Dyskopatia Szyjna. 3 Sposoby Na Pozbycie Się Bólu!

Odczuwasz ból w odcinku szyjnym kręgosłupa? Sztywność w karku to dla Ciebie codzienność? Może to dyskopatia szyjna?

Nie koniecznie! Mam dla Ciebie niespodziankę… Będziesz zadowolony!

Pomogę Ci zrozumieć, na czym polega problem oraz jak możesz sobie pomóc! Jesteś ciekaw?

Od Czego Się Zaczyna? Krótka Historia Większości

Dyskopatia Szyjna. Poradnik jak sobie pomóc

Andrzej, lat 52, od kilku tygodni budzi się z uczuciem sztywnego karku. Towarzyszy mu ono codziennie rano, do czasu wyjścia na poranną zmianę. Po “rozruszaniu się” męczący problem znika. W pracy siedzeniu przy biurku, z dnia na dzień, jest coraz bardziej męczące. Szyja odmawia posłuszeństwa. Ból między łopatkami nasila się. A efektywność pracy spada.

Wieczorem w domu rozsiada się wygodnie na kanapie. Po jakimś czasie wstając, odczuwa ten sam problem. Sztywny kark, zmniejszona ruchomość głowy. Czasami delikatne promieniowania do palców. Co teraz?

Zobacz również: Jeśli Cierpisz Na Ból Pleców To Ten Artykuł Jest Dla Ciebie

Nasz Bohater nie chce tak dłużej funkcjonować. Udaje się do lekarza ortopedy, ten kieruje na badanie obrazowe. Andrzej nie chce czekać! Płaci za prywatne badanie i już po kilku dniach ma wyniki. Ponownie odwiedza lekarza a tam… wyrok. Dyskopatia szyjna.

Dyskopatia Szyjna To Nie Problem Na Zawsze!

dyskopatia szyjna. Przedstawienie problemu na grafice
Strzałką zaznaczono miejsce uwypuklenie się jądra miażdżystego (dysku). Źródło: dostępne tutaj!

Błędem jest myślenie, że raz zdiagnozowana dyskopatia zostaje na zawsze. Możliwości regeneracyjne organizmu są na bardzo wysokim poziomie. Kiedy odpowiednie receptory w komórkach orientują się, że w ich okolicy występuje stan zapalny, zaczynają działać. Skutkiem tego jest pobudzenie tzw. makrofagów do działania. Są to “naturalni sprzątacze“, którzy mają zdolność do pochłaniania martwych komórek organizmu. Tym samym zapoczątkowuje to proces “samoleczenia“. Trwa on około 6 miesięcy.

Wniosek z tego nasuwa się jeden. Przepuklina może się wchłonąć! I nie są to pojedyncze przypadki. Udowodniono, że fenomen ten dotyczy nawet 90% pacjentów ze stwierdzoną dyskopatią!

Przeprowadzono także już kilka badań na ten temat. (Dwa z nich dostępne są pod tym i tym linkiem).

Jeśli po tym czasie objawy bólowe występują cały czas to znak, że nie były one spowodowane przepukliną. Przyczyna bólu musi być inna i może wcale nie dotyczyć kręgosłupa.

Zobacz również: Dlaczego Rwa Kulszowa Boli?

W Internecie aż roi się od cudownych środków, które rzekomo pomogą Ci we wszystkich Twoich problemach bólowych. Uważam, że trzeba do nich podchodzić z ograniczonym zaufaniem. Dlaczego?

10 Pacjentów ze stwierdzoną dyskopatią odcinka szyjnego kręgosłupa może mieć zupełnie inne objawy bólowe. Czy na pewno leczenie ich “na jedno kopyto” będzie dobrym rozwiązaniem? Tu odpowiedź jest, moim zdaniem, przecząca.

3 Sposoby Na Pozbycie Się Bólu!

Najważniejsze jednak jest znaleźć coś, co pomoże właśnie Tobie zmniejszyć ból. I tutaj wracamy do podstaw, bo kluczowa w tym momencie będzie profilaktyka. Ale o tym za chwilę.

dyskopatia szyjna. Metoda pracy z Pacjentem.
Źródło: Archiwum prywatne
  1. Uważasz, że dyskopatia powoduje u Ciebie szereg dolegliwości już dłuższy czas? Cierpisz na sztywność w okolicy karku, szczególnie po przebudzeniu. Ograniczenie w ruchomości głowy dokucza Ci w pracy. Drętwienie kończyn pojawia się coraz częściej. Do tego odbyłeś już kilka sesji u Fizjoterapeuty, który przeprowadził solidny wywiad, przeprowadził badanie i wdrożył techniki leczenia manualnego. Niestety nie przyniosło to oczekiwanych efektów. Jest to czas na wizytę lekarską. Specjalista zleci odpowiednie badania, na podstawie których dobierze odpowiednie leczenie.
  2. Zapoznałeś się z tym artykułem i doszedłeś do wniosku, że podobne objawy występują u Ciebie dopiero od kilku dni? Gratuluję Ci szybkiej reakcji! To dobry czas, aby wybrać się do Fizjoterapeuty. Na pewno znajdziesz kilku dobrych Terapeutów w Twojej okolicy. Jeśli nie wiesz do kogo się udać, napisz do mnie wiadomość – michal@bolkregoslupa.pl. Pomogę znaleźć odpowiednią osobę.
  3. Profilaktyka to coś, co pomoże Ci zadbać o Twój kręgosłup. Każdy spontaniczna aktywność ruchowa będzie wskazana! Nie trzeba od razu biegać maratonów! Postaraj się codziennie, przez 15 minut poćwiczyć. Przez tydzień nazbiera się już ponad półtorej godziny treningu! Przyznasz, że to już coś? Aerobik, szybki marsz, basen, bieganie, rower. To pierwsze opcje jak przychodzą mi do głowy. Myślę, że znajdziesz coś dla siebie. Jeśli sądzisz, że profilaktyka nic nie da, zapoznaj się z tym badaniem. Regularny trening biegowy wzmacnia strukturę krążków międzykręgowych, czyli naszych dysków! Tym samym zmniejsza to ryzyko dyskopatii szyjnej.

Pamiętaj! To od Ciebie zależy, jak szybko zareagujesz! Jeśli dokuczają Ci bóle pleców, nie zwlekaj! Skorzystaj z powyższych porad i pozwól sobie pomóc! Powodzenia!

tekst alternatywny
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Zobacz również: Dyskopatia Szyjna. 3 Sposoby Na Pozbycie Się Bólu! […]